2011. június 5., vasárnap

Lámpák az ablakban- fényfüggöny

Lámpák az ablakban: pár évvel ezelőtt "disszidáltunk" Svédországba. Sokáig nem maradtunk ott, mert előre nem várt dolgok jöttek közbe, de nagyon jó volt kint, és sok mindent láttam ott. Ami engem a legjobban megfogott, az, hogy szinte minden ház és lakás ablakában lámpák égnek. Egyszerűen gyönyörű este végignézni az ablakokat. Elmesélték nekünk, hogy a svédek halász népség voltak régen, és a férfiak kimentek hajnalban halászni, a feleségek pedig otthon várták őket. Este azért kellett az ablakba lámpa, hogy hazataláljon az úr a házhoz. Na, ahogy hazaértünk, én rögtön teleraktam az összes ablakomat lámpákkal, és azóta is ott vannak, nagyon szeretem őket. Mindenki tudja, hogy miénk az a "lámpás ház". Nagyon jó este úgy hazamenni, hogy minden ablakban ég a kislámpa, és ha nem vagyunk otthon, akkor is automatikusan felkapcsolnak. Függöny helyett is használható, mert egy fényfüggönyt hoz létre, amin keresztül nem lehet belátni a szobába. Este sem szoktam felkapcsolni a nagylámpákat a házban, ha járkálok valamiért a szobákban, mert annyi fényt pont adnak a kislámpák, hogy lehet közlekedni. Ráadásul nagyon hangulatos. A nappaliban éjjelre is égve szoktuk hagyni, mert az egész házban ad egy alap hangulatot, és ha valaki felébred éjjel, nincsen korom sötétség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)