2011. április 14., csütörtök

Hajfonás- parasztfonás lépései-hajfonás lépésről lépésre

Hajfonás- parasztfonás:

Holnap hagyományőrző óvodák találkozója lesz az iskolánk sportcsarnokában. Mindenki egy hete lázban ég, a másodikos lányomék hetek óta néptánc előadást tanulnak, amivel fel fognak lépni. Tegnap megkértek engem is, hogy menjek segíteni a gyerekek haját fonni reggel. Persze, hogy elvállaltam...gondoltam, majd én azokat csinálom, akiknek csak sima három tincsből kell fonni a haját, ugyanis azt bárki meg tudja csinálni, még én is. Hát nem jött be a számításom. Kiderült, hogy egyen-frizurája lesz mindenkinek, és parasztfonásba kell fonni a hajakat. Kérdezték, tudok-e olyat fonni...hát persze! Én  ugye mindent tudok. Zsófia lányom a segítségemre sietett, elmagyarázta, mi az a parasztfonás, majd megnyugtatott, hogy van neki otthon hajfonós könyve, majd abból este megtanulom, és kölcsönadja "Barbarát" is, rajta gyakorolhatok. (Barbara egy hajas babafej, amit még évekkel ezelőtt vettem Zsófinak, mert nagyon szeret fodrászkodni, és azon szokott gyakorolni). Természetesen a könyvet nem találtuk meg, így rákerestem az interneten a parasztfonás lépéseire. Álmaimban sem gondoltam, hogy semmit sem fogok találni. Na, kapva kaptam az alkalmon, és elhatároztam, hogy ma kigyakorlom a parasztfonást, és lefotózom a lépéseit, hátha valakinek még rajtam kívül is szüksége lehet rá.

Parasztfonás lépései képekben (hajfonás lépésről lépésre):



Felül megfogunk 3 kicsi tincset, elkezdjük fonni, és oldalról mindig hozzáveszünk azonos mennyiségű hajat a soron következő tincshez. Ezt így folytatjuk, amíg a haj el nem fogy.
Jó munkát!

2 megjegyzés:

  1. Köszi a farsangi ötletet!!! a Kleopátra hajjal voltam gondba...de a többi is nagyon tetszett!
    Köszi! még egyszer...Ja! és szuperek a lányok! az a Mizu dal -a Greso Tesós!
    Büszke lehetsz rájuk!
    Üdv:Zsu

    VálaszTörlés
  2. Hello
    Elsore nem tudtam elkepzelni mi lehet az a parasztfonas - mikor lattam akkor jottem ra, hogy ezt en kalasz-fonas neven ismerem.
    Koszi az oldalt. Nagyon tetszik.

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)