2014. november 2., vasárnap

Madáretető készítése télire - újrahasznosítással

Téli motívumos kreatív madáretetőket készítettem. Az egyiket műanyag palackból, a másikat gyümölcsleves dobozból. Mindkét dobozt kivágtam oldalt, kívülről lefestettem akril festékkel, majd a kupakjukra drótot erősítettem. Természetesen ezek az etetők csak fedett térben használhatók, pl. a teraszon. Ha kint fára akasztjuk, akkor nem kell ilyen design hozzá, csak ki kell vágni és drótot vagy madzagot kötni a tetejére, és már tehetjük is bele a madáreledelt.

FONTOS! Ha valahová kiteszünk egy madáretetőt, akkor egész télen etetni kel a madarakat azon a helyen!







" Mikor kezdjük etetni a madarakat? Minden évben újra és újra felvetődik a kérdés. Tulajdonképpen nem is lenne rá szükség, hisz a természet gondoskodik teremtményeiről, DE! Mi emberek megváltoztattuk a körülöttünk lévő világot. Beköltöztünk a madarak élőhelyére . Telente sok madár húzódik be a városok melegebb mikroklímát biztosító dzsungelébe, ahol viszont nem találnak megfelelő mennyiségű táplálékot és itt jövünk mi madárszerető emberek a képbe. A madarakat etető ember amellett, hogy gyönyörködik tollas vendégeiben és figyeli viselkedésüket , jóleső érzés járja át , mert mindenkiben azért ott lappang a segíteni akarás az önzetlenség és az a tudat, hogy segítettem. Az az a "napi jó cselekedet" ! A fagyok beállta után kell elkezdeni az etetést (nov. vége dec. eleje) és folytatni mind addig amíg a hideg idő tart(febr. vége). Etetőt sok mindenből készíthetünk hisz a kínai ipar sok haszontalan dolgot állít elő, ami esetleg megfelelő lehet számunkra, de a legjobb ha természetes anyagokat használunk. Adorján Péter "

1 megjegyzés:

  1. Főleg az első tetszik nagyon!!!!! :)
    Én is láttam egy jópofát, remélem meg is csinálom.:)
    Én már szept,végétől etetek, az erdész barátaim tanácsára és nagyon jönnek a tollaskák.Nagyon éhesek és kell nekik a kaja,hogy éjjel ne fagyjanak meg.Ronda a cinkegolyó,de azért jó,mert annak nem árt a hó, az eső, semmi és több napi kitart.

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)