2011. december 21., szerda

Narancslekvár

Tegnapelőtt este "szabadidőmben" kénytelen voltam narancslekvárt főzni.....hogy miért, azt majd később írom. Mindenesetre megcsináltam nagy nehezen. Viszont ha már megcsináltam, szépen becsomagoltam, és ajándék lesz belőle. 





Recept: (most azt írom, ahogy én csináltam):
Hozzávalók: 1.5 kg narancs, 3 db citrom, 500g cukor
Elkészítés: megpucoltam a gyümölcsöt, leszedtem a fehér részét is. Az 500g cukrot 1.5 dl vízzel főni tettem, kb 20 percre, beletettem egy kis citromhéjat is. Addig összevágtam a gyümölcsöt, és beletettem. Főztem 50 percig, ahogy kéne....de tök folyós volt az egész, úgyhogy főztem még 30 percig. Akkorra jó lett. Addig volt időm kifertőtleníteni az üvegeket. Színültig tettem az üvegeket (remélem nem fog kifutni...), és befőzőcelofánt tettem rá, majd rácsavartam a tetejét. Fejre állítottam pár másodpercre, és hagytam kihűlni. Utána felcímkéztem, és anyagot tettem a tetejére. Szerintem szép lett, még a lányaim is megdicsérték, pedig ők nagyon kritikusak, nekik minden természetes, elég nehéz nekik újat vagy érdekeset mutatni.

5 megjegyzés:

  1. Krisztina szerintem is nagyon szépek......kedvet is kaptam hozzá.....holnap veszek narancsot....aztán hajrá! A címkéket is Te készíted? Nagyon nehéz megcsinálni?

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű és egészen biztos nagyon finom is!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Sok ilyen "szabadidős" anyukát kívánok!
    Örülök - nagyon ügyes Vagy!
    Marika

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm nektek! Nagymamis, a cimkéket is én csináltam, GIMP-pel.

    VálaszTörlés
  5. Csináltam nektek címkét, fel is tettem, ki lehet nyomtatni öntapadós A/4-es méretű lapra.

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)