2011. május 30., hétfő

Dolgozósarok létrehozása otthon lépésről lépésre- a tervek képekben-1.rész

Dolgozósarok: Munkámból kifolyólag szükségem van egy irodára, és van is a házunkban egy külön irodaszoba. Elviekben ott kellene ücsörögnöm a számítógépem előtt napi sok órát, de sosem ücsörgök ott, mert mindig teszek-veszek valamit. Sütök-főzök, pakolok, gyerekekkel leckét írunk, játszunk, kreatívkodok. Legtöbb időt a konyhában töltöm, ezért egy ideje a laptopom kiköltözködött a konyhaasztalra. Így folyamatosan tudom csinálni a dolgomat, és közben az itthoni teendőim is haladnak. Ez nagyon jó is, de a család már nagyon megunta, hogy egy laptop mellett vacsorázunk. Én meg azt unom, hogy minden délben ki kell vinnem a laptopot az asztalról, hogy normálisan meg tudjak teríteni. Szóval gondoltam egyet, és a konyha előtti üres falszakaszt feláldoztam, hogy csináljak egy munkaasztalt magamnak és a laptopomnak.


Dolgozósarok létrehozása:
0. lépés: hát ez a falfelületem a konyhaajtó mellett, ide kellett kitalálnom valami ötleteset, egyszerűt, de olyat, ami azért beleillik a nappalimba, mert szerves része lesz, nem lehet nagyon különleges design elemeket beletenni.

1. Ugye kell egy asztal. Mire jó, ha az asszony ura régiségeket gyűjt...lementem a pincébe, és kerestem magamnak egy régi Singer varrógépet, amit letisztogattam, és gyönyörű szép asztalka lett belőle. Persze bármilyen más asztalt is elő lehet szedni a pincéből, padlásról, garázsból, vagy a nagymamától is, de természetesen aki a modern dolgokat szereti, lehet az asztalunk egy vásárolt kisasztal is. 

2. Kell egy szék is. Találtam a padláson 2 db régi kárpitozott széket, az egyiket lehoztam. Pont megfelel. 

3. És akkor most jönnek a kreatív ötletek. Ez a kép az alap. lefotóztam "meztelenül" az asztalkámat és a székemet. Ezt lehet tervezgetni.

Először is vennem kell kárpitot. Elég nehéz olyat kitalálni, ami szép is, más is, meg illik is a nappali stílusához. Mert ugye a nappaliban lesz a kis dolgozóm. Ha viszont már veszek kárpitot, akkor egyformát veszek a 2 székre, és annyit veszek, hogy terítőnek, fali kárpitnak és kisebb kiegészítőknek is maradjon belőle. Le kell mérnem, mennyi is kell.
El kell vinni a székeket a kárpitoshoz, és amíg készülnek, meg lehet varrni a többi kiegészítőt. De addig is kiköltöztettem a laptopot, és próbálom az asztalt. Most így használom, nagyon szeretem, már néhány napja itt dolgozom.




Csak olyan "én" amatőr sítlusomban próbálom képekkel megtervezni, hogy ne érjen meglepetés. Attól függetlenül, hogy nagyon kezdetleges a tervezési módszerem, azért a hangulatokat tükrözi. Az eredmények:



Egyelőre ezeket terveztem. A kanapém kárpitja a nappaliban bézs-bordó és barna, mindenféleképpen ezek valamelyikéből lesz ide is a kárpit, hogy harmonizáljon a dolgozó a nappalival. A tervek színei csak hangulatilag hasonlítanak a kárpitjaimra.

MIT SZÓLTOK? VALAKINEK VAN VÉLEMÉNYE?
Nagyon örülnék neki!


( Kaptam egy terasz és egy otthoni dolgozósarok tervezgetési felkérést is....nagyon örülök nekik!!!! Ezért most szuper jót kell terveznem, hogy legyen referenciám...)

2 megjegyzés:

  1. Szia Kriszti, véleményt kértél!Nos nekem tetszik az ötlet,de a polc helyett valami mást kellene kitalálnod!Talán fakkos elölről nyitott elemet,ahová esetleg csekkeket,borítékokat és egyéb apróbb feljegyzéseket be lehet tenni!A sima polc nem rejti el például a felsoroltakat és talán rendezettebb,de polc nélkül is tetszik!A színekkel még próbálkozz a fehér túl világos és kényes is,de lehet az egész széket is bevonni és kétoldalt masnival megkötni,akkor nem kell kárpitoshoz vinni! Mosni is lehet!Bézs narancs vagy olíva színek is szépek lennének a pipacsos anyag is nagyon vidám és üde,amiből már készítettél kis neszeszert.
    Szorgoskodj csak szép lesz biztosan!
    Szeretettel:Marika

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Marika! Próbálkozom, tegnap még csináltam pár tervet, de már magam sem tudom, jók-e vagy nem, most kell hagynom 1-2 napig ülepedni. A fehér túl világos, tudom, csak próbáltam imitálni a bézst, mert olyan az ülőgarnitúrám. Majd még teszek fel terveket.

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)