2011. március 12., szombat

Használati tárgy- szalmabáb vagy kiszebáb


Szalmabáb, kiszebáb, vagy madárijesztő:
Évente két alkalom is adódik, hogy a gyerekekkel közösen szalmabábot készítsünk. Ősszel - amikor a hangulathoz hozzátartozik a tök, a mécsesek, és persze a szalmabáb- valamint tavasszal, farsangkor, mikor el kell űzni a telet. Mi ezt a szalmabábut őszre készítettük a bejáratunkhoz, de kiszebábnak, vagy madárijesztőnek is kiválóan megtenné.
Hozzávalók: szalma, fahasábok vagy rönkök, 2 db seprűnyél (vagy nádrúd), 1 seprű, 1 kopott nagy fehér lepedő, színes rongyok, vagy régi ruhák, erős madzag.
Alap elkészítése: Először a helyét kell elkészíteni, mert úgy könnyebb összeállítani a bábut. Én a kandallóhoz használt fából csentem el néhány darabot, és készítettem egy jó kis tartó szerkezetet, amit beterítettem szalmával. Ebbe állítottam a seprűnyelet. (belülre néhány nagyobb követ is tettem, hogy a szél ne döntse ki a bábumat.)


Bábu elkészítése: a lepedőt keresztben kettéhajtva rátettem a seprűnyélre (fejjel lefelé tartva), raktam bele szalmát, és a nyakánál jó erősen megkötöttem egy madzaggal. A szalmát könnyű formálni, gömb alakot egyengettem belőle. Utána megfordítottam, hogy felül legyen a feje, és alul is hozzáerősítettem a lepedőt a seprűnyélhez. A másik seprűnyelet keresztben a nyakánál jól hozzákötöztem a testéhez, belebújtatva a lepedőbe is(ujjaiba). Ezután teletömtük a testét szalmával, és a lányok felöltöztették régi rongyokba. A csuklójánál is odaerősítettem a lepedőt a seprűnyélhez madzaggal. A haja szalmából készült, a szeme szája pedig dekorfilc, és ragaszható szem (kreatív boltban kapható), de elég filctollal is megrajzolni. A végén kezébe adtuk a seprűt, és azt is hozzáerősítettem. 
Tipp: (Érdemes az egész bábut kikötni valamihez, mint a karácsonyfát szoktuk, mert akkor biztosan nem dől ki a helyéről).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)