2011. május 9., hétfő

Bodza szörp egyszerűbben- Elder sirup

Bodzaszörp egyszerűbben: Május nálunk a bodzaszörpgyártás hónapja. Már írtam a jól bevált bodzaszörp receptemről (itt>>), de most kaptam egy ismerősünktől egy olyan receptet, ami nagyon hasonlít az enyémhez, csak kevésbé macerás. Megcsináltam az első bodzavirágból, ami kivirágzott. Ez tömény szirup, 1/8 arányban lehet higítani.


Hozzávalók 1 db 5l-es üveghez átültetve az én módszerembe: legalább 6 bodzavirág, 3 kg cukor, 5 db citrom, 2-3 kiskanál natrium-benzoát, 10-20g citromsav.
Elkészítése: Egy fazékba teszem a 3 kg cukrot, és a 3 l vizet, és felforralom. Amíg picit lehűl, addig megmosom a bodzát (nem kell agyon áztatni és mosni!), levágom a virágokat a száráról, majd beleteszem az üvegekbe. Belekarikázom a citromot, beleteszem a nátrium-benzoátot, citromsavat. Amikor langyosra hűlt a szirup, ráöntöm a bodzára, majd lefedem, és 4 napig így tárolom. 4 nap után leszűröm szűrőn és gézen is, és üvegekbe töltöm.  
    
 

Ingredients of elder sirup- 1 x 5l glass: at least 6 elder flower, 3 kg sugar, 5 pieces of lemon, 2-3 teaspoon of sodium benzoate, 20 g citric-acid.
Preparation: Put in the pot 3 kg of sugar, and 3 liters of water, and boil. Until slightly cooled,  wash the elder (not to be brain washed and soaked!),  cut the stem of the flowers, then put it into the jars. Put into it the lemon, put it into the sodium benzoate, and citric acid. When cooled,  to lukewarm syrup pour the elder, then cover, and so stored for 4 days. 4 days after,  filter the sirup.

11 megjegyzés:

  1. hu, de inycsiklandozó... bármikor bármennyit ebből...

    VálaszTörlés
  2. Mi is így vagyunk vele! Nagyüzemben gyártjuk egész májusban.

    VálaszTörlés
  3. nem találtam a régi receptemet. én is kipróbálom mindjárt ezt. emlékeztem, hogy nálad láttam nemrég..
    nagyon klassz a lapod:-)))

    VálaszTörlés
  4. Köszi Kriszta! Mindenféleképpen tegyél bele citromsavat is, mert a sima citromos változat nem lesz elég savanyú. Ha kimarad belőle, utólag is bele lehet tenni, vagy higításkor bele lehet nyomni még egy kis friss citromlevet.

    VálaszTörlés
  5. Megcsináltam én is! :D Nagyon finom lett, igaz még csak a frisset kóstoltuk. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  6. Örülök neki, hogy ízlik, mi is csak azt isszuk!!!

    VálaszTörlés
  7. Szia Kriszta!

    Életemben először én is megcsináltam a recept alapján a szörpöt. Ízlik a családnak, nagyon finom lett. Üvegbe töltöttem, pár nap múlva viszont olyan lett a szörp teteje mint ha kicsapódott volna a virágpor. Talán elrontottam valamit?

    Előre is köszönöm a válaszodat.

    Anyuci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anyuci!

      Többször át kell szűrni, hogy ne maradjon benne virágpor. Nekem még most is van 3 üveg a tavalyiból, és semmi baja, azt isszuk. Egyébként nem lesz baja, ha kiül a tetejére a virágpor, de szerintem minél előbb igyátok meg. A következőt szűrd át legalább 3x, 4x.

      Törlés
  8. Én nem szoktam ilyen boynolultan csinálni. Fogok egy 1l-es kancsót, teszek bele egy citromot felkarikázva, néhány kanál cukrot, a tetejére 2-3 fej bodzsavirágot,víz
    és kész. Egy napig hagyom állni, aztán megisszuk.

    VálaszTörlés
  9. Szia Kriszta! A cukrot helyettesíthetem mézzel? Mit gondolsz? (A fagyasztóban várnak a virágok.) 😊

    VálaszTörlés
  10. Szia Kriszta! A cukrot helyettesíthetem mézzel? Mit gondolsz? (A fagyasztóban várnak a virágok.) 😊

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)