2011. augusztus 4., csütörtök

Kerti játék ötletek- Kültéri sakktábla otthonra vagy játszótérre

Építettünk a faluba egy szuper játszóteret, ami folyton tele is van. Miközben sokszor kint ülök és olvasok, amíg a gyerekek játszanak, el szoktam gondolkodni rajta, hogy hány szülő unja halálra magát órákon át ott, amíg a gyerekre vár. Mondtam a férjemnek, hogy kellene valami szülőknek való játék is oda, és ő vetette fel, hogy egy kerti sakk milyen jó lenne. Aztán beszélgettem több szülővel is, és mindenki örült az ötletnek. Van is egy kis füves rész a hinták mögött, ami teljesen kihasználatlan, oda gondoltam valamit. Nézegettem az interneten, milyen lehetőségek vannak, hogyan lehetne megoldani a dolgot. Még nem döntöttem el, de a képekből azért teszek fel néhányat, hátha valakit megihletnek, és ad valami jó és olcsó ötletet. Egyébként ilyet otthonra is lehet a kertbe építeni, annak aki szeret sakkozni. Aztán persze lehet más kültéri játékokat is tenni, pl. malom vagy teke.


Lehetne egy asztalra elkészített sakktábla.

Lehetne egy asztalra felfestett sakktábla.

Ennek a bábui tetszenek nagyon, mert akár kövekre is lehetne festeni, és akkor nem lopnák el őket...ez tetszik.

Ennek tetszik az egyszerű kivitelezése, mert a mi helyszínünkön is fű az alap.

Ez is fűbe épített sakktábla. A mi füvünk nem ilyen szép...

Ez volt az első gondolatom: 2 színű járólapból megcsinálni.

Egy ilyen lengőtekét is el tudok képzelni, akár a sakktábla mellé is.

Ez nem lenne jó, mert a felnőttek sosem férnének hozzá. Biztos, hogy a gyerekek birtokba vennék...


Ez nagyon egyszerű és olcsó, de nagyon ötletes.

Ez a térbeli malom nagyon teszik, és kis helyet foglal. Csak egy állványt kell hegeszteni hozzá és lebetonozni.

4 megjegyzés:

  1. Emlékszem a 80 években volt egy egészen komoly kerti sakk a Gellért hegy oldalában.Nem gondolom hogy ma még meglenne de a hangulata és a játékélmény pompás volt. Szóval remek az ötlet.

    VálaszTörlés
  2. Szia Kriszti! Újra itt vagyok! :D Én azt akartam a táborba, hogy fessünk a gyerekekkel sakktáblát egy fenyő bárszékre. Az volt a koncepció, hogy több szék lesz: malom, sakk, amőba tábla és ezeket a magas székeket kitesszük a tábor udvarára és mobilan mindenki viheti játszani, ahova akarja. A megvalósítás még várat magára.

    VálaszTörlés
  3. A sakktábla jó megoldás, megfelelő anyagból készítve nehezen megrongálható. Egy műkőből kivitelezett példány időtálló és nem könnyű vele elszaladni. :)
    Lehet még mestert is tudok ajánlani, aki elkészítené.

    VálaszTörlés
  4. Köszi! Ki az? Érdekelne! Első körben az, hogy kb. mennyiben lenne egy ilyen műkő asztalos sakktábla?

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)